Terumbang ambing

Assalamualaikum,

Alhamdulillah diberi kesempatan lagi untuk terus bernyawa diatas muka bumi ini. Setelah sekian lama menyepi sampai tak terupdated blog ni, hari ini aku menaip lagi. I know, lama sangat kan aku tak updated blog ni.

Jadi, dulu aku pernah updated satu 'cerita' yang aku cakap nak kembali aktif dalam dunia blog nih. Well, nampaknya tak berjalan dengan lancar. Haha. Terlalu banyak masalah! Too much things to think. As you know, I'm 18 years old. Yes, lepasan SPM 2014! You know what, system sekarang banyak berubah. for your information, aku daftar form 6. Yes, form 6! Langsung takda dalam perancangan. Bukan nak demand, please jangan salah faham. Maksud aku, disebabkan aku dah ada sijil kemahiran Malaysia (SKM) Tahap 1 bagi aliran Katering dan Penyajian aku taknak la terpesong jauh dari aliran aku tuu. Kalau masuk form 6, memang lari jauh laa dari yang sepatutnya! Maknanya sia-sia jelaa aku ambik aliran MPV Katering, kan? Rugilaa 1 1/2 tahun akuuuuuu!

Fuuuuhhh, banyak sangat nak mengadu nih. haha. Upu? Tak dapat! InsyaAllah, 15hb Mei ni rayuan dibuka. Doakan aku! My first choice? Of course, Dip Seni Kulinari! Nak jadi Chef kan. hihihi InsyaAllah, kalau rezeki dekat IPTA aku bersyukur sangat. Kalau takdapat jugak, terpaksalaa mintak IPTS. Tapi, tapi kos tinggi sangat! Hm nvm! InsyaAllah rezeki Allah ada kat mana-mana jee.

Lepas je habis form 5, aku dah tahu apa itu 'lifeless'! haha. Tapi, aku kira beruntung jugakla sebab ada jugak adik kembar. Dapatla teman aku. Yang paling best, umi abah tak kasi aku kerja. Katanya bimbang mungkin sebab aku perempuan sulung so umi abah nak aku dengan adik stay rumah jee. Tak kerja pun takpe. Aku bukan nak pakai duit sangat pun. Umi abah tak kesah sangat.

Tak bestla, kalau aku cerita semua kat sini. hahaha *macam best sangat cerita kau dayah*  Malam nanti sambung balik! Bye!

Tiada ulasan: