Pasang niat :>

Assalamualaikum . Hi there and Salam Jumaat :)

Simple entri kali nih . Hmm , nak cakap pasal menabung lahh hari nih ^-^ heee , takpee kan ? kayy kayy . Esok dah bulan Disember kan ? Ya Allah cepatnyee masa berlalu -,- Dah sebulan rupanyee cuti sekolah habis ? HAHA , adooi ! Dah nak masuk tahun baru dah kitee tak lama lagi :) Wiii , happy ^_^


Saya masih budak sekolah *sekolah menengah. #TAKE.A.NOTE :) saya tahu , macam mana perasan seorang remaja yang menginginkan sesuatu kan ? kalau nak mengamuk sambil hentak kaki suruh mak/ayah beli , memang mustahil laa -,- *ker ader yang buat macam tu ;> hehee .  Macam saya . Saya naaaaaaak sangaaaaaaat ade kamera DSLR . Tapi , kalau nak mintak mak/ayah beli , rasa macam berat sangat . yeee laa , mereka masih banyak tanggungan adik beradik lain dan lebih memerlukan duit untuk benda yang lebih pentingkan . :) yeye , sebagai anak kitee harus peka :D heee . 

Habis tu macam mana dengan impian saya nak memiliki kamera DSLR ker , kamera digital ker :< Tak kesah asal milik saya sendiri . So , dengan akal yang bijaksana nih *cee wah! haha . saya decided untuk mula menabung kembali . Kembali ? yeeah , hari tuh saya 'pernah' menabung untuk beli sesuatu jugak :3 haha . saya nak beli phone  , kebetulan phone saya telah dicabul orang --' hahaha !  Alhamdulillah , walaupun tak seberapa . saya mampu beli phone Nokia C3 hasil duit tabung saya sendiri yang harganya masa tu , hmm dalam RM360 :) tak sampai satu tahun pun saya menabung , Dalam 5-6 bulan jaa . Sebab terlalu menginginkannya , saya tetapkan dalam masa seminggu saya WAJIP kumpul dalam Rm10 ringgit . It mean , dalam RM2 sehari laa . Mak saya bagi duit sekolah dalam RM5 ringgit , so banyak boley save :) kadang-kadang , saya makan kenyang-kenyang kat rumah and bawak bekal roti , sebab ? sebab nak save duit RM5 tu -,- Teruk saya berjimat masa tu . HAHA !  TAPI ! hasilnyaa memang membanggakan :D 

Dan sekarang , nak kembali menabung :) Sekarang nih susah sikit --' sebab , yee la ! ni kan cuti sekolah . mane ade duit nak simpan :( Saya memang takda duit poket ker , elaun dari ibubapa ker . memang takde --' sebab taknak laa menyusahkan umie and abah saya . Takpe :) saya tak kesah . haha , tapi yang teruknyaa . sekarang , saya menjadi pengutip duit syiling kat rumah , mase pergi shopping *yang duit baki tu . HAHA , saya sangat menghargai duit syiling walaupun dengan nilai 10 sen :D haha .


Insya Allah , kalau korang rajin menabung . Korang boley beli apa saja korang nak :D hee , time pecahkan tabung tu laa part yang paling saya suka >.< hihi . 

Doakan semoga saya mampu lakukan yee :D heee . 
Kbyeeeeeeeeeeeee :*

6 ulasan:

Asha Shahira berkata...

yek.. duit syiling -.-'

Maria Menado~ berkata...

yeay... simpan syiling buat tabung kawen. T_T bila lah nk cukup kalau duet syiling je kan. hikhik~

Anis Farhana berkata...

Masa sekolah saya menabung lah tapi bila dah cuti sekolah nie , tabung saya makin berkurang . hehehe . :)

HidayahIsmail// berkata...

Maria | tak kesah laa , duit syiling skali pun . Usaha tangga kejayaan ! haha .

Anis | Alaaa , sama laa kitee :>

QasehnyaRania berkata...

ya, betul tu...
mcm ciksu skrg satu hari satu ringgit utk baby..

bayangkan nanti ..:D

HidayahIsmail// berkata...

waah , mesti banyak kan . well , Goodluck ciksu ^_^